A Procter & Gamble tartalommarketingben fejleszt: itt az új portál!

everydayme.png

Elindult hát a nagy kampány. Még nem rendes native advertising, de már látogatókat szállít az FMCG óriás mega-projekjéhez, a www.everydayme.hu-ra. Ez a portál egy világméretű projekt része, itt vannak a részt vevő országok.

Szóval hurrá, hurrá! Jó ideje mondjuk, hogy a tartalommarketinggel értéket lehet adni az olvasóknak, amiért ők cserébe figyelemmel (és sokszor az adataikkal) fizetnek. Jó látni, hogy egy ekkora márka, mint a P&G is beszáll ebbe a játékba. Jó látni azt is, hogy hagytak mozgásteret a kulturális különbségeknek, tartalomban mindenképpen, de kinézetben is. A portálnak a Hong Kongban adott cím egyébként (www.livingartist.com.hk) szerintünk beszédesebb, jó lett volna vajon magyarítani? Miután a portált a legtöbb oszágban ugyanazon a néven lehet elérni, valószínűsíthető, hogy ott választottak neki más nevet, ahol az Everydayme domain nem volt elérhető. A különbségek egyébként szembetűnőek, nekünk a törökök munkája kifejezetten tetszik design szempontból, de persze a fejlett piacok, pl. az Egyesült Királyság is kitett magáért.

A Márkaguruk Klubja pedig egy igazán komoly kezdeményezés az aktív, márkahű közönség összegyűjtésére, akiket mi csak „brand advocate”-eknek hívunk.

Itt a blogon igyekszünk időről-időre kipécézni egy szektort, s az ott dolgozó marketingeseknek egy-két ötletet összedobni. A témák közt volt a mosópor is, de mint nehezebb, és talán kevésbé valószerűtlennek tűnő kérdéskört, kicsit későbbre tartogattuk. Itt van rá a legjobb példa, hogy a mosópormárkát is körül lehet venni életmód típusú tartalommal (háztartás, otthon, stílus, család…), amely fogyasztható, élvezhető, hasznos. Ez a kezdeményezés nem csak az Ariel-ről szól, ha legörgetünk az oldal aljáig, akkor kiderül, hogy ebbe a projektbe a P&G összes márkája beszállt.

Nagyon kíváncsiak vagyunk az eredményekre, hiszen látszik, hogy sok energiát szántak a projektre, ugyanakkor azzal, hogy a világon elosztják az erőforrásokat, vélhetően igen költséghatékonyan dolgoznak. Az is látszik ugyanakkor, hogy a márkaoldali médiacsinálás még mindig gyerekcipőben jár, a portálon is még sok fejlesztenivaló található, amiről ékesszólóan árulkodik, hogy a Márkaguruk Klubjába történő regisztráció után az első kérdés a pop-upban egyelőre görög nyelvű. Reméljük, ezeket gyorsan kinövi a portál, láthatunk komolyabb social media integrációt, több illusztrációt és linket a cikkekben s egy nagy csomó hasznos tartalmat.

Mindenesetre hajrá P&G, örülünk, hogy belevágtatok és szurkolunk, hogy az eredmények is jöjjenek!

Te mit gondolsz róla? Jó irányba megy az FMCG óriás? Várjuk a véleményed!

 

Tartalomgyár bérelhető szerkesztőségként cégek, ügynökségek és a média számára készít szöveget, fotót, videót, grafikát, animációt - vagyis mindent, ami tartalom.
Ebben a blogban néhány tartalommarketing ötletet, javaslatot osztunk meg. Írd meg te is az ötleted, vagy szólj hozzá!