A bableves legyen bableves

Tartalommarketing redőnyösöknek

tgy_blogposzt_150304_redonyos.jpg

Amikor még ügyfélkapcsolatos voltam egy reklámügynökségnél, egy csempegyárnak készítettünk reklámanyagokat. Egy neves művész dolgozott a fürdőszobákat ábrázoló rajzokon, a szövegíró megírta a rövid, frappáns mondatokat hozzá, s vittük az ügyfélhez bemutatni. Minden account megtanulja egyszer, hogy miért nem viszünk layoutot bemutatni konkrét szöveggel, hát megtanultam én is: a kedves ügyfél kiselőadást tartott róla, hogy az ő termékük nem a csempe, hanem falburkolólap vagy padlóburkolólap és a szeme elé ne kerüljek még egyszer azzal a szóval, hogy csempe.

Dejá vu érzésem volt, amikor ránéztem a találati listára, a „redőnyös” szóra keresve. Mit is keres ott az „árnyékolástechnika”? Ha én egyszer redőnyöst keresek, nehogy már árnyékolót akarjanak nekem eladni…

A héten azért is választottuk a redőnyös szakmát a könyvelők, szállodák, internetszolgáltatók vagy fodrászok után, mert ez egy igazi lakossági szolgáltatás, mindenkinek egyszer valamikor szüksége lesz a redőnyösre. Persze, lehetett volna a duguláselhárítás is, csak ott nem annyira lehetne számon kérni a szakmán az Instagramra feltöltött referenciafotókat.

tgy_blogposzt_150304_redonyos_3.jpg

A „szükség” pillanatában az ember rögtön bajba kerül. Persze, körbekérdezek az ismerősök között és kérek ajánlást. Ez az egyik módszer, a Google a másik. S ez az a pont, ahol a tartalommarketingnek már komoly szerepe van a keresőoptimalizálás miatt. Egy ennyire kompetitív piacon minden kulcsszóvariációra (pl. faredőny, alu redőny stb.) és minden alternatív kulcsszóra (pl. árnyékolástechnika, gurtni stb.) illetve a különböző szolgáltatási variációkra (javítás, készítés, méretre szabás, beépítés stb.) is kell tartalmunk legyen. Ezeknek a feltételeknek már igen sokan megfelelnek, ami örömteli.

A nagy kérdés, hogy kit válasszak, még mindig tartalmi megoldásra vár. Nincs ismert redőnyipari márka, akiben megbíznánk, így ismerősi ajánlás híján kénytelenek vagyunk a weben megismerkedni az ajánlatokkal és választani.

Jó ötletnek tartom, de kevesen élnek vele, hogy a vállalkozó már az oldal címébe beleírja a nevét. Így a találati listában a sok találati helyre gyúró kulcsszóhalomzó mellett lenne – időnként van – olyan is, amelyik már a találati listában emberi „arcot” mutat.

tgy_blogposzt_150304_redonyos_2.png

Nem csak a redőnyösöknek megfontolandó, hanem szinte minden szolgáltatónak, hogy érdemes ilyen volt – ilyen lett képeket készíteni, mindegyik munkáról, akár egy jobb telefonnal is. Egy jó referencia-lista már bizalmat ébreszt, s persze kíváncsiak vagyunk arra is, hogy azt a munkát, amit épp mi kérünk, vajon csinálta-e már (pl. régi faredőny felújítás), van-e tapasztalata? A munkák sokrétűsége miatt érdemes lehet ezeket a referencia-képeket legalább munkatípusonként külön albumba rendezni. 

tgy_blogposzt_150304_redonyos_4.jpg

Disztibúció. Itt látszik már a lemaradás. Ugyan a Pinteresten van fent néhány szép kép egy pár vállalkozótól, de például a világ második legnagyobb keresőjében, a Youtube-on a „redőnyös” szóra keresve már csak redőnyös íróasztal jön fel. Pedig érdekes lehet a redőny működése, hangja, az automata redőnyök működése, s természetesen a vállalkozó személyes bemutatkozása, hiszen be fogom engedni a lakásomba. Minden korábbi posztban írtam az ügyfél-testimonial-ek fontosságáról, ez a szektor sem kivétel. Készíteni egy-egy fényképet és megkérdezni az ügyfelet, hogy „nem bánja, ha videófelvételen megkérdezem, hogy mennyire elégedett?” talán nem nagy befektetés. Mobil a kézbe, videófelvétel indít, elégedett ön a munkával? Ajánlana ismerőseinek? Két mondat, otthon megvágva, feltöltve. Munkánként 10 perc ráfordítás, aminek a marketing értéke komoly ezresekben mérhető.

Viszont: nem kell mindenhol ott lenni, hiszen a redőnyössel az átlagember élete során egyszer-kétszer találkozik. Nem fogja telerakni önszántából a Facebook feedjét szép redőnyök fotóival, nem fog feliratkozni a redőnyológia sorozatra a Twitteren. Elég, ha a keresőkben ott vannak, s ha a weben és a fontos csatornákon van mindenre felkészült tartalom és elegendő, friss referencia.

Keresztúri Gergely

Tartalomgyár bérelhető szerkesztőségként cégek, ügynökségek és a média számára készít szöveget, fotót, videót, grafikát, animációt - vagyis mindent, ami tartalom.
Ebben a blogban néhány tartalommarketing ötletet, javaslatot osztunk meg. Írd meg te is az ötleted, vagy szólj hozzá!