Google mobil frissítés: 5 dolog, amit ma megtehetsz - FRISSÍTVE

Mától átalakul a Google rangsorolási algoritmusa, mint arról már sokan írtak. A Google gyakran frissíti az algoritmusát, elmondásuk szerint azonban ez egy igen sok site-ot érintő, nagy, átfogó frissítés, amely előnyt ad a mobilra optimalizált (nagy betűk, kevés szöveg, könnyen kattintható linkek, automatikus átméretezés a képernyőmérettől függően) oldalaknak - természetesen elsősorban a mobilról történő keresések során. Ez azt is jelenti, hogy azok az oldalak, amik nem ilyenek, hátrébb rangsorolódnak.


mobileupdate1.png
Az Egyesült Államokban a mobilról történő internethasználat már lehagyta a desktop internetezést, s mint tudjuk, a keresés egy website forgalmának jelentős hányadát adhatja (a Bright Edge egyenesen a teljes webes forgalom feléről beszél), ezért tényleg fontos a frissítés. A Search Engine Journal szakértője szerint ez több oldalt érint, mint a szakmai körökben közismert Pingvin vagy Panda frissítés.

A Google értelmezése szerint három tényező határozza meg, hogy a website mobilbarát-e:

  1. az oldal sebessége (page speed)
  2. a navigáció egyszerűsége
  3. az optimalizált tartalom

A betöltődés sebessége is sok tényezőből jön össze, de általános tipp, hogy a kód és a szöveg arányán javítani kell. Az oldal mögött működő rengeteg JavaScript elhagyása vagy csökkentése már jó irány. A méretben természetesen a képek is sokat számítanak, ezekről nem szabad elfeledkezni.

TIPP 0: Ellenőrizd a Google eszközével, hogy mennyire mobilbarát az oldalad.

Az eszköz nem csak a tipikus hibákat írja ki, de az oldalad mögött futó CMS-től függően tippeket is ad, hogy miképpen tudod optimalizálni.

TIPP 1: Érdemes a külső, kevésbé fontos JavaScripteket megjelölni az async attribútummal, például így: <script async src="my.js">

TIPP 2: Használjuk ezt a Google Chrome plugint (Google Page Speed Insight), ami segít a HTML, CSS vagy JS méretét csökkenteni.

TIPP 3: A kattintási céloknak legalább 50 x 50 pixel méretűeknek kell lennie, hogy könnyen kattinthatóak legyenek.

TIPP 4: Egyszerűsítsd a tartalmakat: a képekből készüljön kis méretű és írj mobilbarát, a lényegre szorítkozó szövegeket.

TIPP 5: Használd a Google Webmaster Tools URL hiba oldalát, a mobil hibákat egyenként javítva.

mobileupdate5.png

Képek és a tippek egy része ebből a bejegyzésből: http://www.iprospect.com/en/us/our-blog/google-mobile-update-and-your-site/

Tartalomgyár bérelhető szerkesztőségként cégek, ügynökségek és a média számára készít szöveget, fotót, videót, grafikát, animációt - vagyis mindent, ami tartalom.
Ebben a blogban néhány tartalommarketing ötletet, javaslatot osztunk meg. Írd meg te is az ötleted, vagy szólj hozzá!