Mintha már ott is lennénk

Avagy miről posztoljon egy szálloda

hotel.jpgAmikor valaki nekiáll az interneten szállást keresni, igazából azt szeretné megtudni, hogy milyen élmény lehet az adott hotelben tartózkodni. A közzétett információk alapján azt próbálja elképzelni, hogyan érezné magát, ha már ott is lenne. Ehhez pedig a szálláshely honlapjának nem elég tényszerűnek lenni. Egy atmoszférát kell átadni.

Mutassuk be a szállodát
Magától értetődő, hogy a hely bemutatásával kell kezdeni - de nem mindegy, hogy hogyan.  Bizony sok hazai szálláshely ezen a téren még kihívásokkal küzd.
Egyrészt nem érdemes a szállodáról sokat írni, mert nem fogják elolvasni. Ugyanakkor nem elég feltenni egy halom, telefonnal készített képet a hotelről azt remélve, hogy ezektől megjön a vendégek kedve a foglaláshoz. Profi képek kellenek, kívül, belül, szobákról, közös terekről, megfelelő információkkal. Ezeket a "triviális" tartalmakat is részletezzük a továbbiakban. 
Ha a szállodának - a márkának, az épületnek - története van, akkor biztos vannak benne izgalmas fejezetek, sztorik, amik mások számára is érdekesek lehetnek. Ha nincs története, akkor a környéknek biztosan van!

Stock fotót ne
Egy-egy szállodában annyi, de annyi fotótéma van. Igen, a szállodai marketing fontos témája, hogy mutassunk mosolygó arcokat. Igen, ez kell, s nyilván nem lehet egy hivatalos fotózással a vendégeket zavarni. Akkor keressünk hozzá modellt, de legalább a háttér mutassa a helyet, ahol vagyunk.

Ne maradjon le a képaláírás
Több szállodai honlapon látni képgaléria menüpontot, szép képekkel. A legtöbb helyen hiányzik a "képalá", azaz egy rövid, vonzó mondat arról, hogy mit látunk!
Bár a képgaléria általánosan elterjedt megoldás, azért marketingesként tudjunk róla, hogy ez már eléggé múlt századi maradvány. Gyönyörű lenne a képeket is dinamikusan, a látogató érdeklődésére szabva kiszolgálni. Erre (is) szolgálnak a marketing automation rendszerek.

A környezetet se felejtsük el
"Páratlan kilátás" - hirdeti az ajánlat egy szálloda honlapján. Ne (csak) írjunk róla, mutassuk meg - fotón, videón.
Nézzünk körül a szálláshely közvetlen közelében. Milyen látnivaló érhető el egy rövid, közepes vagy hosszú sétával? Akár tervezhetünk (és bemutathatunk) sétautakat is. Szolgáljunk ki ezekkel a "túrákkal" különböző célcsoport igényeket, készítsünk egyet a "felfedezőknek", egyet a "történelem-rajongóknak", egyet a "túrázóknak", egyet a "művészet-rajongóknak" és így tovább.
hotel2.jpgFotó Cherylsh.ng /Wikipeda (Creative Commons 3.0)

Ismertessük a programlehetőségeket
Nem csak a szálloda, de a környék programjairól is írhatunk. Ha a "túrák" már megvannak, akkor ezeket fűszerezhetjük szezonális vagy állandó programlehetőségekkel, hogy a vendégeink tényleg a lehető legjobban ki tudják használni az itt töltött idejüket.

Mindenki másért jön
Más az igénye egy családnak és más egy párnak. Lehet a cél a kikapcsolódás, a stressz-levezetés, de lehet az együtt eltöltött minőségi idő is. Egy városi szállodában ezek a célok még sokrétűbbek.
Készüljünk fel olyan hasznos tartalommal (a weben vagy akár kis prospektusban), ami az egyes célcsoportok segítségére lehet. Ha nem ismerjük kellőképp ezeket a célokat és a célcsoportokat, az ő igényeiket, akkor beszélgessünk a vendégekkel foglalkozó kollégákkal, vagy akár készítsünk rá egy kis kutatást.

We speak your language
Nem szigorúan tartalommarketing kérdés, de sajnos még mindig a kihívások egyike a legtöbb hazai szálláshely számára, hogy a megjelenés szóljon különféle nyelveken. Ma már nem elég az angol és a német. Plusz pont, ha nem csak a közvetlen ajánlat és a foglalás menete érhető el több nyelven, hanem a többi tartalom is!

A tartalom (és az ajánlat is!) legyen szezonális
Nincs annál riasztóbb, mint amikor a tél közepén a meleg lakásba visszahúzódva a szállodai ajánlatokban mondjuk dunai kenuzást hirdetnek... A honlapon akár negyedévente le lehet cserélni az ajánlatot, de sokkal jobb egy szezonális programkínálatot felépíteni, amelyből az éppen aktuális programelem mindig felbukkan az ajánlat mellett.

Kezeljük az esetleges ellenérzéseket
Bár a szállodai szakma - nem véletlenül - kifejezetten kényes a jó hírére, időnként felröppennek pletykák, hogy egy-egy hotel éttermében, konyháján milyen rémisztő dolgok zajlanak. Az ilyen pletykák nem csak az adott szálloda jó hírét csorbítják, hanem az egész szakmáét. Előzzük meg! Mutassuk be a konyhát, azokat, akik ott dolgoznak, az ételkülönlegességeket, s akár azt is, hogy ezek hogyan készülnek. Nem csak a készítés folyamata, hanem akár már a beszerzés is bemutatható, hiszen az alapanyagok is fontosak.

Mutassuk be a kollégákat
Egy szállodában fontos, hogy kényelmes legyen az ágy, de ezt nagyon nehéz egy weboldalon bemutatni. Ugyanúgy axióma, hogy azok a szállodai kollégák, akik a vendégekkel találkoznak, barátságosak és kedvesek legyenek. Meg tudjuk ezt előre, a honlapon mutatni? Meg. De ne is álljunk meg itt. Mutassuk be azokat a kollégákat is, akik a háttérben, arcukat nem adva, elhivatottsággal dolgoznak nap-mint-nap azon, hogy mi jól érezzük magunkat. Ez nem öncélú, a vendégekben bizalmat ébreszt az, ha látják, hogy minden körülöttük fog forogni, s akik a háttérben dolgoznak, azok is lelkesen, száz százalékot adnak az élményhez.
hotel3.jpg
Fotó Michael Plutchok /Wikipeda (Creative Commons 3.0)

Wellness, termál
Az egészség kimeríthetetlen téma. Lehet írni a víz összetételéről, hatásáról, megszólaltathatjuk a balneológust, írhatunk az érzésről, hogy milyen benne lenni, vagy milyen érzés utána, írhatunk a forrás történetéről, jövőjéről, akár a technikai dolgokról is. Isszuk a gyógyvizet vagy fürdünk benne? Egyébként ez is nagyszerű fotótéma...

Minden vendég egy történet
Ezt még nagyon sokszor le fogjuk írni, mert minden szektor számára megszívlelendő tanács: szólaltassuk meg a vevőinket! A rajongókat könnyebb, a többieknek meg fel kell kínálni valamilyen inszentívet. Az sem baj, ha segítünk megfogalmazni nekik, hiszen nem mindenki profi a szövegezésben, illetve nem biztos, hogy megteszi maga. Testimonial, testimonial, testimonial.

 
Ingyenes tartalmi audit!
Ha Ön a szállodaiparban dolgozik, s kíváncsi arra, hogy mivel lehetne a  website látogatóiból a mostaninál több foglalást generálni, illetve hogyan lehetne a tartalommarketing eszköztárával több embert elérni, kérje testre szabott tartalmi auditunkat. Áttekintjük a website-ját, szükség szerint más kommunikációs csatornáit, majd ötleteket adunk ezek javítására. Itt talál minket: hello@tartalomgyar.hu
 

 

Tartalomgyár bérelhető szerkesztőségként cégek, ügynökségek és a média számára készít szöveget, fotót, videót, grafikát, animációt - vagyis mindent, ami tartalom.
Ebben a blogban néhány tartalommarketing ötletet, javaslatot osztunk meg. Írd meg te is az ötleted, vagy szólj hozzá!
Címkék: hotel szálloda