Egy könyvelő is lehet kreatív

tgy_blogposzt_150123_konyvelo.jpg

A belvárosi hentesbolt már tíz évvel ezelőtt tudta, hogy miként érdemes egy-egy online kommunikációs eszközt használni. Nem csak azért járt oda ebédelni a fél környék, mert a napi egyféle menüt valami hihetetlenül finoman főzték meg és bőséges volt az adag. Hanem azért is, mert fel lehetett iratkozni a hírlevelükre, és minden reggel elküldték az aznapi étel leírását. Így aztán sosem maradtunk le róla, ha harcsapaprikás volt túrós csuszával.

Az okos tartalommarketing már régóta itt van körülöttünk, de még mindig rengeteg a kiaknázatlan szektor és lehetőség. Amikor a könyvelőnk beindította a figyelmeztető e-mailjeit, ami csak a befizetendő adót közli a határidő előtt pár nappal, eszembe jutott, hogy igen, itt is rengeteg mindent lehet egyrészt automatizálni, másrészt hasznos tartalommal megtölteni.

Ha könyvelő lennék, három célra használnék tartalommarketinget:

  • ügyfélszerzésre – a szakértelem bemutatásával
  • ügyfél megtartására – a jobb kiszolgálással, hozzáadott értékkel
  • bevételnövelésre – értéknövelt szolgáltatással.

Ez szinte semmiben nem különbözik más vállalkozások tartalommarketing céljaitól, de lássuk, mivel lehet ezt megtölteni, elérni.

1. Ügyfélszerzés
Szakértő vagyok a könyvelésben, adózásban, ebben segítek az ügyfeleimnek. Ők mindig jönnek egy nagy halom kérdéssel, melyek nem feltétlenül tartoznak az ügymenethez. Hogyan tudok eurós számlát kiállítani? Milyen számlázószoftvert érdemes használni? Hogyan változott ez vagy az az adójogszabály? Milyen cégformát válasszak? Rengeteg kérdés, az üzlet minden státuszában a tervezéstől akár a végelszámolásig. Miután ezek visszatérő kérdések, miért ne írjuk meg egy blogban, vagy akár a website-on? Így nem csak időt spórolnánk (elég a kérdésre a linket elküldeni), hanem bemutatnánk a világnak, hogy jól értünk hozzá, friss a tudásunk.

2. Ügyfélmegtartás
Ha valaki, akkor én, könyvelőként tudom, hogy az adott ügyfelem éppen milyen fázisban van. Kézzel írott számlákat könyvelek? Akkor ajánlok neki egy cikket, amiben benne van, hogy milyen számlázó programmal érdemes kezdenie. Ha vannak alkalmazottai, elküldöm neki a cafeteria változásokról szóló összefoglalómat. Látom, hogy épp növekszik az árbevétele? Ajánlom a cikket, ami a cégformákkal foglalkozik, mert lehet, hogy érdemes lesz váltania. És így tovább. Mindezt amellett, hogy tájékoztatom a kötelezettségeiről – adózás, határidők és társai, bár ezt csak személyes e-mailben.

3. Bevételnövelés
Ez szorosan összetartozik az előző ponttal. Beletartozhat a díjamba, hogy megcsinálom az ügyfeleim alkalmazottainak az SZJA bevallását, vagy ezért kérhetek valamilyen összeget, de akár írhatok is arról, hogy ezt hogyan is kell csinálni, mire kell odafigyelni. Ez utóbbi esetben új ügyfeleket is szerezhetek, könnyedén. Tudok bevételt növelni más hozzáadott értékű szolgáltatással is (ugyanúgy, mint az előző példában), s a kulcs ehhez is az lesz, hogy írok róla, beszélek róla.

Újabb, szinte kimeríthetetlen témakört jelent, ha valamilyen szektorra specializálódunk és annak a kihívásairól írunk. Ha például sok kiskereskedő cégnek könyvelünk, vagy épp van egy pár gyártó vállalkozásunk, akár indíthatunk egy csak nekik szóló segítő oldalt. Egy ilyen hamar befutna, bár nem nagy látogatottsággal, de hihetetlenül célzottan.

A könyvelés, számvitel, adózás, bármilyen száraznak is hangzik, kimeríthetetlen témabánya. S ehhez nem csak a bonyolult, ámbár gyakran változó jogszabályok állnak rendelkezésre, hanem az igény is az olvasók részéről.

Tartalomgyár bérelhető szerkesztőségként cégek, ügynökségek és a média számára készít szöveget, fotót, videót, grafikát, animációt - vagyis mindent, ami tartalom.
Ebben a blogban néhány tartalommarketing ötletet, javaslatot osztunk meg. Írd meg te is az ötleted, vagy szólj hozzá!