Tartalommarketing - így írnánk mi

Avagy miről fog szólni ez a blog

content customer magnet.jpg
Illusztáció: DigitalRalph / Creative Commons 2.0

 

A ma felnövekvő generáció számára biztosan hihetetlenül hangzik, de nem is olyan rég, még az internet elterjedése előtt egyedül a média kiváltsága volt az, hogy információkat, tartalmat juttasson el a széles tömegekhez. Manapság pedig teljesen természetesnek vesszük, hogy bárki tud tartalmat gyártani és megosztani, aki csak akar. Elképesztő mennyiségű szöveg, fotó, videó, podcast, infografika, animáció, mém zúdul nap mint nap a fogyasztók nyakába. Az emberek pedig szeretik és fogyasztják a tartalmakat.

Mit jelent ez a helyzet egy cégre, vállalkozásra nézve? Azt, hogy nem maradhat csendben. Neki is érdekes híreket, információkat kell közzétennie saját magáról, a tevékenységéről, a termékéről, szolgáltatásáról, ha azt szeretné, hogy észrevegyék, beszéljenek róla, foglalkozzanak vele. Mert ezáltal kerül bele az információs körforgásba, ettől épül az imázsa, és így lesz több ügyfele, vevője.

Elvileg ezzel nincs is semmi gond, hiszen minden eszköz rendelkezésre áll ahhoz, hogy egy vállalkozás belevágjon a tartalomgyártásba. Szöveget írni, fényképezni, neten publikálni elvileg bárki tud. Nem nagy ügy.

Igen ám, de menet közben, a gyakorlatban felmerülhet pár kérdés. Miről is szóljon az a bizonyos tartalom? Milyen legyen a stílusa? Mitől lesz jó és érdekes mások számára? Mire fognak kattintani?

Nos, ezekre a kérdésekre próbálunk választ adni. Egy sorozatot indítunk útjára, melyben minden héten kivesézünk egy-egy vállalkozási területet, hogy ott hogyan használnánk a tartalommarketing eszközöket.

Tele vagyunk ötletekkel, s szívesen megosztjuk őket. Hátha egy-egy vállalkozás innen is kap inspirációt ahhoz, hogy elkezdjen tartalmakat készíteni és publikálni. Vagy ha már elkezdte, találhat néhány elemet, amit beilleszthet a meglévő stratégiájába.

Nem fogunk beszélni az elméletről. Rengeteg helyen, magyarul és angolul is utána lehet nézni annak, hogy mi a tartalommarketing definíciója, milyen platformokat érdemes választani, mikor és milyen hosszban kommunikáljunk, hogyan illusztráljuk a tartalmat vagy hogyan mérjük a megtérülését. Ehelyett arra koncentrálunk, amiben jók vagyunk: hozunk egy pár ötletet, jellemzően olyanokat, amiket mi is elkészítünk / elkészítenénk az ügyfeleinknek.

Természetesen az egyik kefekészítő vállalkozás teljesen más kihívásokkal küzdhet, mint egy másik kefekészítő vállalkozás, erre a blog keretein belül nem tudunk reflektálni. De miután a téma az utcán hever, azt gondoljuk, hogy egy jó ötletlistát általánosságban is össze lehet rakni.

Tartalomgyár bérelhető szerkesztőségként cégek, ügynökségek és a média számára készít szöveget, fotót, videót, grafikát, animációt - vagyis mindent, ami tartalom.
Ebben a blogban néhány tartalommarketing ötletet, javaslatot osztunk meg. Írd meg te is az ötleted, vagy szólj hozzá!