Nyírni vagy írni, ez itt a kérdés
Tartalommarketing tippek fodrászoknak
Kortól függetlenül biztosan emlékszünk a fodrászatok kirakatában lógó, sokszor megfakult frizura-poszterekre. Vagy a rongyosra lapozott katalógusokra, amelyekből stílust választhatunk magunknak.
Felmerül a kérdés: miért kérdezik meg minden egyes alkalommal a fodrászatban, hogy „milyenre szeretné?”. Pedig mennyivel hatásosabb lenne az a mondat nyitásként, hogy szerintem az ön hajszínéhez / arc- vagy fejformájához most egy ilyesmi frizura illene…
Lehetne ragozni, de itt az első tartalommarketing ötlet. Fodrászként a neten posztoljunk arról, hogy milyen fej- vagy arcformához milyen haj illik. Milyen szemszínhez milyen hajszínek illenek. Kimeríthetetlen téma, gyönyörűen lehet illusztrálni is.
De ennél tovább is mehetünk: számos olyan app elérhető már, amellyel meg tudom nézni a saját fotómon, hogy állna nekem ez vagy az a viselet. Nem kell újra feltalálni a kereket, használjuk azt, ami már megvan!
Forrás: Hair Try On by TAAZ |
Hálás és nagy téma a trendek bemutatása. A hajviseletnek minden évszakban megvannak az aktuális trendjei. Csináljunk összefoglalót belőle. Emeljük ki az egyik posztban a szezon színeit, a másikban a szezon formáit, a harmadikban a hosszakat. Lehet még ragozni, s szintén könnyen illusztrálható – persze forrásmegjelöléssel.
Hajápolás. Mi történik két fodrászat-látogatás között, otthon? Hogyan érdemes hajat mosni? Használjak-e balzsamot? Hogyan tudom megőrizni / újra beállítani a formákat? Csomó-csomó tipp és trükk, amiket én már saját, logózott fotóval illusztrálnék. Esetleg videóval.
Divat. A fodrászat a divat központja. A fodrászok ismerik a trendeket, nem csak hajjal, hanem a teljes megjelenéssel kapcsolatban. Miért ne lehetne egy fodrász szalon divattanácsadó is? De, lehet, sőt! Lehet divattanácsadó a weben, de akár élőben, ott a szalonban is.
Csináld otthon! Ez az a téma, amely a legtöbb ellenérzést váltja ki, s ez teljesen természetes is, hiszen az alapgondolat az, hogy ha megtanítok valakit valamire, akkor az már nem fog utána hozzám jönni azért a szolgáltatásért. Pedig érdemes eggyel továbbgondolni ezt a sort: mi hány évig is tanultunk hajat vágni? Meg fogja ezt a kedves ügyfelünk tanulni egy blogból? Persze, hogy nem. Lehet, hogy az anyuka otthon le tudja vágni a kisfia haját egy 5-ös vágógéppel, s még az eredmény is elfogadható lesz. Viszont ezt a cikket nálunk olvasta el. Ismerni fogja a nevünket, ezért eszébe fog jutni akkor, amikor nincs ideje vagy energiája, esetleg elrontotta az előző vágást és most profit szeretne. Sorozat tehát: hogyan vágjunk hajat otthon? Részletesen, illusztrálva, gépeket bemutatva, technikákat elmagyarázva. Kifizetődik.
Szabad? Egyes fodrászatok külön arra specializálódtak, hogy nem kell bejelentkezni, hanem csak utcáról betérő vendégeket fogadnak. Ez egy működő marketing-stratégia (szegmens-választás). Ugyanakkor náluk sem látom azt, ami a digitális korban nekem evidens lenne: felmegyek a honlapjukra (mobil!), ahol Kati és Laci fodrászok profilja mellett világít egy zöld lámpa, hogy szabadok. Vagy, mennyi szabad idejük van a következő vendégig. Ez tartalommarketing? Igen, ez is az, információt osztok meg. Ugyan igaz, ehhez nem kell divatszakértő vagy újságíró...
A Tartalomgyár bérelhető szerkesztőségként cégek, ügynökségek és a média számára készít szöveget, fotót, videót, grafikát, animációt - vagyis mindent, ami tartalom.
Ebben a blogban néhány tartalommarketing ötletet, javaslatot osztunk meg. Írd meg te is az ötleted, vagy szólj hozzá!